© copyright s.v.Tivoli

Nieuwjaarsreceptie 2016

(van onze correspondent en webryder Marc van Hout) De stofwolken van het vuurwerk waren amper opgetrokken of de nieuwjaarsreceptie bij onze SV Tivoli stond weer op het programma, traditioneel op de eerste zondag van het nieuwe jaar en dit keer wel op 3 januari. Voorafgaand aan de receptie werd er eerst nog gevoetbald. Een heuse mixwedstrijd tussen alle seniorenelftallen welteverstaan. Het veld was goed gevuld, met spelers en speelsters uit ons vaandelteam, het tweede elftal, het dameselftal, het G-team en het veteranenelftal. In een wedstrijd waarbij vooral het verenigingsgevoel op de eerste plaats stond, vlogen de doelpunten je om de oren. Na beide helften was de uitslag naar verluid een 8-8 gelijkspel, waarbij het doelpunt van Wesley Bulthuis, lid van het G-team, toch nog wel het vermelden waard was. Na afloop van de wedstrijd begon de kantine op ons sportpark langzaam vol te druppelen en kroop de klok verder richting 14.00 uur, de officiële start. Nog niet alle jubilarissen waren reeds aanwezig, dus de aanvang van het programma liet nog even op zich wachten. Toen uiteindelijk ook de 85e bezoeker (kan het treffender in het jubileumjaar van onze SV?) in de kantine was gearriveerd, begon Dré met zijn speech. In zijn verhaal kwam vooral naar voren dat Tivoli het al enkele jaren steeds moeilijker begint te krijgen, maar met de inzet van de leden en het bestuur kan Tivoli nog steeds naar de toekomst kijken. Hoe lang deze toekomst zal zijn en hoe deze eruit zal komen te zien, is vooral door alle leden te bepalen. Hoewel het de laatste tijd dus moeilijker gaat, kunnen wij als club trots zijn dat wij in deze tijd het 85-jarig bestaan hebben weten te behalen. Er zijn maar weinig Eindhovense clubs die deze mijlpaal bereikt hebben. Dré kan het niet nog vaker benadrukken: Tivoli heeft jullie als leden nodig om weer omhoog te kunnen kijken! Na afloop van de speech was het tijd om jubilarissen te huldigen, uiteraard was Jack Engelen weer in zijn clubbladarchieven gedoken om de nodige wetenswaardigheden over de jubilarissen op te snorren. Zoals gebruikelijk nam Jack het woord om de jubilarissen en andere aanwezigen met die gevonden informatie te verblijden. Eerst werd Frank Gielen naar voren geroepen voor zijn 25-jarig aaneengesloten lidmaatschap. Vervolgens was het de beurt om de jubilarissen die 40 jaar lid waren naar voren te halen. Achtereenvolgens Toon van de Laarschot, Henny Schröder en Peter Smulders kwamen naar voren. Waarbij vooral bij Peter duidelijk was dat hij nog al wat fans (familie en vrienden) meegenomen had om dit met hem te vieren. Als laatste werd bestuurslid Jack Engelen ook gehuldigd door Dré vanwege zijn 40-jarig lidmaatschap, Dré gebruikte ook Jack's informatie om hem en de rest te vertellen wat hij allemaal wel niet had gedaan. Hierna werd het officiële gedeelte afgesloten, om het enkele seconden later alsnog te vervolgen want er diende nog een huldiging plaats te vinden. Leny Sanders, afgelopen seizoen afgetreden als secretaris, is door het bestuur benoemd tot Lid van Verdienste en ook zij kreeg hiervoor nog een aandenken. Maar liefst 9 jaar was zij onze trouwe secretaris en zette zij zich met ziel en zaligheid in voor onze club. Naast het beheren van het secretariaat was en is Leny ook werkzaam in onze kantine en op tal van andere gebieden zet(te) zij ook haar beste beentje voor. Al met al een zeer verdiende huldiging voor haar. Als klap op de vuurpijl werd Jack Engelen ook nog benoemd tot erelid, vanwege zijn jarenlange inzet voor onze club. Waar Jack al eerder Koninklijk werd geridderd voor zijn enorme passie en inzet bij ondermeer onze vereniging, kon deze terechte huldiging uiteraard niet achterwege blijven. Naast zijn huidige functies in ons bestuur en binnen de redactie, was Jack in het verleden ondermeer ook: (jeugd)leider, jeugdvoorzitter, leider, speler, redacteur en samensteller van vele jubileumboeken. Al met al is Jack als vrijwilliger van onze vereniging zo’n 40 jaar actief. Door deze benoeming is ons aantal nog in leven zijnde ereleden verdubbeld naar twee. Hiermee kwam het officiële gedeelte dan toch ten einde. Wat volgde was een bekend ritueel bij Tivoli. De meeste bleven nog hangen in de kantine en genoten van de nodige hapjes en drankjes. Het nieuwe (jubileum)jaar werd dus tot in de late uurtjes ingeluid met de nodige gezelligheid.
Archief